Aflevering, gebyrer og reserveringer

Her kan du finde svar på spørgsmål vedrørende afleveringer, gebyrer og reserveringer

Kan jeg aflevere mine lån?

Ja, du kan aflevere som før på alle vores biblioteker, dvs. Hovedbiblioteket, Biblioteket Danasvej, Biblioteket Godthåbsvej, Medborgercentret Nordens Plads samt i KU.BE.

Du kan også aflevere i den udendørs automat på siden af Hovedbiblioteket ud imod Solbjerg Plads og CBS. Automaten er åbent døgnet rundt, alle ugens 7 dage. 

NB! Vær opmærksom på, at Biblioteket Danasvej er lukket fra 2. november til 23. november (begge dage inklusive) og Biblioteket Godthåbsvej er lukket fra 16.november til 4. januar (begge dage inklusive).

Kan jeg betale mine gebyrer?

Ja, du kan betale dit mellemværende på www.fkb.dk  med betalingskort og Mobile Pay eller ved personlig henvendelse på Hovedbiblioteket, hvor vi også tager imod kontanter. Alle spørgsmål vedrørende lånefrister, gebyrer, erstatninger med videre skal du sende til biblioteket-sag@frederiksberg.dk

Kan jeg hente mine reserveringer som før?

Ja, du kan hente dine reserveringer som før på dit lokale bibliotek, hvis du har valgt det som afhentningssted.
Hvis du hører til enten Danasvej eller Godthåbsvej, som holder midlertidigt lukket i en periode, kan du ændre afhentningssted til fx Hovedbiblioteket. Læs mere om ændring af afhentningssted til dine reserveringer her.

Kan jeg reservere bøger fra andre biblioteker, fx Gentofte Bibliotek eller Syddansk Universitetsbibliotek?

Ja, du kan igen bestille materialer fra andre biblioteker, dvs. fjernlån.

Hvad med Biblioteket kommer, får jeg stadig leveret bøger?

Ja, vi har igen åbnet op for levering af bøger til vores Biblioteket-kommer. Vi søger naturligvis for at hente og bringe bøgerne i henhold til sundhedsmyndighedernes anbefalinger. Vi leverer også bogposer til Frederiksberg borgere, som tilhører en af de grupper, Sundhedsstyrelsen definerer som særligt udsatte for COVID-19. Du kan bestille en bogpose på www.fkb.dk/bogposer