Alle biblioteker er lukkede

25.02.21
Biblioteket Frederiksberg er midlertidigt lukket, men du kan reservere materialer her på hjemmesiden og hente på hovedbiblioteket. Bøger kan afleveres i den udendørs afleveringsautomat ved Solbjergvej 25.

Vi er klar til at genåbne fra onsdag den 21. april. Præcis hvordan vi kan åbne, ved vi endnu ikke, men følg med her på siden og hold dig opdateret på, hvordan du igen kan bruge biblioteket, efterhånden som vi genåbner vores services og tilbud.

Nedenfor har vi samlet svar på nogle af de spørgsmål, vi ofte bliver stillet. Du kan også skrive til os på biblioteket-sag@frederiksberg.dk.

Kan jeg aflevere mine materialer?

Ja, vi har åbnet for aflevering i vores udendørs automat ud mod Solberg Plads på siden af Hovedbiblioteket. Automaten er åben for aflevering mandag til torsdag 8.00-17.30, fredag 8.00-17.00 og lørdag 10.00-14.00

Lånetiden er overskredet - får jeg en bøde? 

Nej, vi opkræver ikke gebyrer for lån, som havde afleveringsfrist under bibliotekernes nedlukning. Når bibliotekerne igen åbner, vil der være en gebyrfri periode på 3 uger. Herefter vil  gebyrer for overskridelse af lånetiden blive udmålt efter materialernes oprindelige afleveringsfrist.
 

Jeg har modtaget en saldoopgørelse i min e-Boks - skal jeg erstatte materialer, når jeg ikke kan aflevere dem?

Nej. Du skal blot aflevere dine lån i den udendørs automat på Solberg Plads eller når vi genåbner. Når du afleverer, bliver erstatningen automatisk annulleret.
 

Kan jeg reservere bøger?

Ja, vi har åbnet op for reserveringer på www.fkb.dk og på bibliotek.dk til afhentning i forhallen på hovedbiblioteket. Reserveringerne afløser bogposerne. Når din reservering er klar til afhentning, sender vi dig en sms eller en mail med besked om, hvornår du kan hente den. Hovedbiblioteket er åben for afhentning mandag til torsdag 10.00-17.30, fredag 10.00-17.00 og lørdag 12.00-14.00. 

NB! Hvis du har afhentningssted på et af vores lokalbiblioteker og gerne vil aktivere de reserveringer, du står i kø til, skal du midlertidigt ændre afhentningssted til hovedbiblioteket, som pt. er det eneste sted, som er åbent for afhentning af reserveringer. Du gør det i din brugerprofil ved at logge på med CPR og pinkode. Du er også meget velkommen til at kontakte biblioteket, så hjælper vi dig gerne. Ring på 38 21 18 00 eller send os en mail på biblioteket-ekspeditionen@frederiksberg.dk 

Er det fortsat muligt at bruge bibliotekets digitale tilbud?

Ja, alle vores online tilbud som fx eReolen, Filmstriben og eReolen Global kan forsat benyttes - ligesom du fortsat kan benytte digitale services som Book en bibliotekar online og Borgerservice via Skype

Kan jeg komme i kontakt med biblioteket?

Ja, du kan ringe til os på 3821 1800 hverdage fra klokken 10 - 16. Du er også velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular eller på mail til biblioteket@frederiksberg.dk

Hvornår regner I med at åbne igen?

Bibliotekernes genåbning er nu foreløbigt udskudt til onsdag den 21. april.

Læs alle spørgsmål og svar relateret til lukningen.

English version of our FAQ on the closing of the libraries.