Hvordan man kan arbejde med de børn i dagtilbud, der ikke kan finde ro, og som lader deres frustrationer gå ud over andre børn og voksne, samt de børn, der er for stille og indadvendte, og som dermed ikke tager del i daginstitutionens sociale liv
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.21
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Tegn på uhensigtsmæssig adfærd hos børn (Hvad kendetegner de vilde børn? ; Hvad kendetegner de stille børn) ; Sociale kompetencer - udvikling og støtte (Viden om børns sociale kompetencer ; Hvordan udvikles sociale kompetencer?) ; Forudsætninger for at få arbejdet med uhensigtsmæssig adfærd til at lykkes (Vores betydning som rollemodeller for børn ; Vores betydning som vejledere for børn i deres udvikling ; Alle børn skal opleve daginstitutionen som et trygt sted, hvor de får gode rammer for udvikling og læring ; Alle børn skal mødes med anerkendelse og respekt ; Hvilken slags samarbejde kræves ved uhensigtsmæssig adfærd) ; Konkret støtte til god udvikling for de vilde og de stille børn (Udvikling af sociale kompetencer - støtte til de vilde og de stille ; Kortlægning af situationen)
Originaltitel
Ville og stille barn i barnhagen
ISBN
9788772816432
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2011)
Omfang
197 sider
Forlag
Dafolo
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer