Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Dvd
Format
2 dvd-videoer, 1 kommentarbilag
Sprog
russisk
Undertitel
engelskfransknederlandsk
Genre
operaoperafilm
Emneord
Emnetal
78.81:2
Bidrag af
Kirsten Dehlholm, Dmitrij Golovnin, Jaroslava Kozina, Christian Leblé, Anna Netjaeva (f. 1996), Sergej Semisjkur, Ilja Siltjukov, Kostas Smoriginas, Michail Tatarnikov, Dimitris Tiliakos, Aleksandr Vasiljev (f. 1971), Aleksandr Kravets, Sergej Lejferkus, Hotel Pro Forma, La Monnaie-Teatrets Kor Bruxelles, La Monnaie-Teatrets Orkester Bruxelles
Indhold
AlekoDen gerrige ridderFrancesca da Rimini
Beskrivelse
Live-optagelser, Théâtre National, Bruxelles juni 2015
Omfang
3 t., 5 min.
Forlag
Bel Air Classiques
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
BBC music magazine, 2016 November
"Musically it isn't bad, with Anna Nechaeva an appealingly sensuous Zemfire and Francesca, sturdy Greek baritones as jealous heavies Aleko and Lorenzaccio, and veteran Sergei Leiferkus excellent as the demented Knight. Mikhail Tatarnikov conducts the Monnaie's players with youthful vigour ... But visually this adds precisely nothing ... In all, the stylisation feels so random ... This is just disappointing"
Fono Forum, 2016 Oktober
"Ein Rarissimum: alle drei einaktigen Opern des jugendlichen Sergej Rachmaninow als Troika an einem Abend. Das hat das Brüsseler Théâtre de la Monnaie mit einer soliden russischen Besetzung gewagt, aus der der Altmeister Sergei Leiferkus charakterstark heraussticht ... Spass macht das gross besetzte Orchester unter Mikhail Tatarnikov mit seinen schwärzlichen Farben ... Von einer Inszenierung kann man nur bedingt sprechen. Kirsten Dehlholm ... stellt die drei Werke als statische Oratorien auf ... Eine entfesselte Kostümshow von Manon Kündig"
Diapason, 2016 septembre
Vurdering: 4/5
Klassisk, 2016, nr. 42
"Kirsten Dehlholm, kendt fra Hotel Pro Forma, fik sidste år æren af som den første nogensinde at iscenesætte den første samlede sceniske opførelse af Rachmaninovs tre enaktere: Aleko, Den nærige Ridder og Francesca da Rimini ... Produktionens dirigent, Mikhail Tatarniko, beskriver ... "For at være helt ærlig er komponisten alt, de har til fælles" ... Kirsten Dehlholm kalder værkerne for henholdsvis opera som teater, opera som arkitektur og opera som en visuel kunstform"
The gramophone, 2016 November
"Dehlholm's production is a sorry excuse for a staging, barely a step up from a costumed concert performance: costumed oratorio rather than opera ... Kostas Smoriginas is a stentorian Aleko ... Leiferkus is still in fine voice The miserly knight, but his knight is already available on video ... Francesca da Rimini is the strongest opera of Rachmaninov's trilogy. Dehlholm stages it with similar costumes to Aleko but with colour drained to simple black and white. It looks more like a zebra crossing ... a crying shame when the vocal performances are so strong ... The Monnaie Orchestra play with tremendous verve, but Bel Air's horrible, boxy sound is another deterrent to enjoyment in this disappointing release"
Politiken, 2017-01-23
"De østeuropæiske sangere, heriblandt basbarytonen Kostas Smoriginas og ikke mindst sopranen Anna Nechaeva og gamle Sergej Leiferkus som den nærige baron, er gode. La Monnaie-operaens orkester er i alle tilfælde med oppe på scenen og spiller fint. Men kombinationen af Kirsten Dehlholms og Hotel Pro Formas statiske visuelle koncepter og Rakhmaninovs senromantisk udtryksstærke musik er for besynderlig. Det ender som opera i stivnede billeder"
Politiken, 2017-01-23