Medborgerhuset
Medborgerhuset på Biblioteket Danasvej udlejer mødelokaler til foreninger med hjemsted på Frederiksberg.
Sådan booker du lokaler:
Du skal booke Medborgerhusets lokaler på Frederiksberg bookingportal
Har du booket vores lokaler indenfor de sidste 2 år, bør kontaktpersonen i foreningen have modtaget loginoplysninger via mail. Er dette ikke sket, så kontakt os venligst pr. mail på medborgerhuset-danasvej@frederiksberg.dk
Læs mere om lokalerne i pdf'erne nederst på siden her. Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte os via formularen nederst her på siden.
Lokaler
Medborgerhuset råder over tre lokaler til udlejning. Udlejning kan ske i hele, halve og kvarte timer. Priser er pr. time:
Lokale | Størrelse | Timepris indtil 31. dec. 2024 | Timepris efter 1. jan. 2025 |
Medborgersalen | Max. 90 personer | 255 kr. | 265 kr. |
Sal 1 | Max. 40. personer | 184 kr. | 191 kr. |
Tumlesalen | Max. 60 personer | 184 kr. | 191 kr. |
Assistance fra biblioteksbetjent
Ønskes assistance fra en biblioteksbetjent kan dette ske mod betaling i Medborgersalen. Pris 1.233,00 kr. pr. påbegyndt time. Efter 1/1-2025 er prisen 1.281,00 kr. Der skal minimum betales for tre timer.
Hvis du ønsker assistance, skal du booke det senest 14 dage inden arrangementet afholdes.
Du booker det under betjenthjælp på Frederiksberg bookingportal under Hovedbiblioteket.
Lokalerne kan lejes alle ugens dage
Medborgerhusets lokaler udlejes alle ugens dage mellem kl. 8.00 og 23.00 i åbningssæsonen.
Medborgerhuset er lukket i juli måned samt på helligdage, grundlovsdag, påskelørdag og mellem jul og nytår.
Booking af lokaler i indeværende sæson sker efter først-til-mølle-princippet og i overensstemmelse med kommunens lokaleudlånsregler. Reglen om fortrinsret gennem flere sæsoner gælder ikke for Medborgerhusets lokaler.
Husk at du også kan leje Bibliotekssalen på Hovedbiblioteket, hvor der er plads til 140 personer.
Adgang
Der er kun adgang til lokalerne i det tidsrum, som lokalerne er booket. Husk derfor at booke lokalerne, så der er tid til opstilling og oprydning.
Det påhviler lejer selv at betjene Medborgerhusets nøglesystem. Nøglebrik skal afhentes i infocenteret på Hovedbiblioteket på Falkoner Plads 3 i den betjente åbningstid, fra torsdag i ugen op til hvor arrangementet afholdes.
Betjeningsvejledning til nøglesystemet udleveres sammen med nøglebrikken. Mistes nøglebrikken erstattes den med 100 kr.
Udlejning i næste sæson
Bookingforespørgsler på Medborgerhusets lokaler i næste sæson, dvs. 1. august 2025 til 31. juli 2026, kan ske fra 1. februar 2025 til 15. marts 2025 via Frederiksberg bookingportal
Nye brugere skal gå ind via Frederiksberg bookingportal og oprette sig for at komme i gang.
Du får svar pr. e-mail inden 1. maj 2025 på dine ønsker til sæsonbooking. De bookingforespørgsler, som indkommer i perioden mellem den 15. marts og 1. maj får svar pr. e-mail efter 1. maj.
Kontaktformular
Hvis du har spørgsmål til leje af lokaler i Medborgerhuset eller skal fejlmelde udstyr, kan du sende en e-mail til medborgerhuset-danasvej@frederiksberg.dk eller bruge kontaktformularen nedenfor.
Vi bestræber os på, at besvare henvendelser indenfor 3 hverdage.
NB! Hvis du ønsker assistance fra en biblioteksbetjent, skal du senest 14 dage førend arrangementet afholdes booke det. Se længere oppe.
Bilag
Navn *
E-mail *
Dit spørgsmål
BEMÆRK!: Indsæt aldrig CPR-nummer eller følsomme oplysninger i formularen. Læs mere om behandlingen af persondata i vores privatlivspolitik.