Blanding af prosatekster i form af rejsebeskrivelser til den franske ø Korsika og essays fra årene 1975-2001. Der er bl.a. tekster om Kafka, Nabokov og Peter Handke og refleksioner over 2. verdenskrig
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
04.41
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Prosa (Lille ekskursion til Ajaccio ; Campo Santo ; Alperne i havet ; La cour de l'ancienne école) ; Essays (Fremmedhed, integration og krise : om Peter Handkes skuespil Kaspar ; Mellem historie og naturhistorie : om den litterære beskrivelse af total ødelæggelse ; Sorgens konstruktioner : Günter Grass og Wolfgang Hildesheimer ; Hjertets sønderknuselse : om erindring og grusomhed i Peter Weiss' værker ; Med en nattefugls øjne : om Jean Améry ; Den lille hares barn, den lille hare : om lyrikeren Ernst Herbecks totemdyr ; Via Schweiz på bordel : om Kafkas rejsedagbøger ; Drømmeteksturer : kort kommentar til Nabokov ; Kafka i biografen ; Scomber scombrus eller den almindelige makrel : om nogle billeder af Jan Peter Tripp ; Den rødbrune huds hemmelighed : tilnærmelse til Bruce Chatwin ; Moments musicaux ; Et forsøg på restitution ; Tiltrædelsestale til Det tyske akademis kollegium)
Originaltitel
Campo Santo
ISBN
9788779736832
Udgave
1. oplag (2016)
Omfang
245 sider
Forlag
Tiderne Skifter
Målgruppe
alment niveauvoksenmaterialer
Læs mere om materialet her
- Nyhed
Hvad læser Jytte Rex i efteråret?
Biblioteket har netop haft fornemt besøg af den skelsættende kunstner og forfatter Jytte Rex, og vi spurgte hende om, hvad hun læser netop nu.Læs mere
Anmeldelser
Weekendavisen, 2016-10-07
Weekendavisen, 2016-10-07Information, 2016-11-05
Information, 2016-11-05Atlas online, 2016-12-14
Atlas online, 2016-12-14Lektørudtalelse
Sebald skriver elegant og fængende i de indledende fragmenter om Korsika, hvor han også får indlemmet Gustave Flauberts "Legenden om Sankt Julian." Det er eminent læsning, som desværre kun fylder omkring 40 sider. Bogens essays om Günter Grass og Peter Handke er skrevet i klassisk akademisk stil, mens de resterende tekster mere minder om den melankolsk reflekterende Sebald, man bl.a. kender fra hovedværket